CARA MENGHILANGKAN PARUT CHIKENPOX DENGAN SELAMAT DAN KULIT MENJADI MULUS

CARA MENGHILANGKAN PARUT CHIKENPOX DENGAN SELAMAT DAN KULIT MENJADI MULUS

CARA MENGHILANGKAN PARUT CHIKENPOX DENGAN SELAMAT DAN KULIT MENJADI MULUS
” Chikenpox ohhh Chikenpox kenapa kau muncul sekarang????kenapa la tak kena mase kecil kan tak ada parut.. Tak suka tau  tengok bintik-bintik dan parut kat muka mcm nie..macam mana nak hilangkan kesan chikenpox nie ya??? ” selalu ungkapan yang berlegar di kotak pemikiran mangsa chikenpox yang tak kenal usia dan waktu. Lenda cerita sendri pengalaman lenda kena chiken pox.
lenda share pengalaman lenda terkena chiken pox..

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 5
TESTIMONI 32 : UMMIE QISYA ZIYAD
.

[PARUT CHIKENPOX HILANG DAN KULIT MENJADI MULUS]
.

Assalammualaikum, izinkan lenda berkongsi pengalaman dijangkiti chickenpox. Sangat berbeza jika kita dijangkiti chickenpox ketika dewasa dan kanak-kanak.
.

Masa itu lenda Ingat lagi bulan puasa, lenda balik ke rumah ibu mertua untuk menyambut Ramadhan. Memang menjadi kebiasaan setiap kali menyambut puasa kami sekeluarga akan pulang ke kampung.
.

Semasa bangun sahur, ketika lenda hendak sikat rambut rasa seperti ada gelembung air di belakang telinga. Mulanya cuma ingat gelembung biasa. Lepas itu terperasan ada gelembung di bahagian tangan , terus terfikir ‘aku terkena kudis buta ke??’
.

Kemuncaknya, apabila lenda buat kerja rumah. Bila badan berpeluh makin naik gelembung air timbul di bahagian badan dan muka. Badan pula mula rase sakit-sakit, kepala mula rasa berdenyut. Dah nak masuk waktu asar, lenda terus lemah tidak boleh hendak bangun. Masa itu badan mengigil kesejukan.
.

Mula muntah-muntah, ibu mertua lenda yang perasan berkemungkinan besar lenda terkena chickenpox, ada beberapa pertua orang lama-lama mak mertua lenda terangkan jika terkena chichkenpox, tapi dlm keadaan yang sakit lenda tak amik peduli, rase hendak menagis pun ade terlalu bisa badan-badan dan terlalu sakit kepala. Petang tu kami mengambil keputusan untuk Pulang ke Johor dan bercadang untuk singgah di rumah emak yang terletak di Segamat.
.

Dalam perjalanan pulang , lenda tidur kerana terlalu sakit sehinggakan tidak mampu untuk membuka mata, dalam perjalanan itu juga kira-kira 2 jam lenda tak pasti berapa kali lenda muntah. sampai sahaja di rumah emak, lenda terus terbaring di bilik.
.

Setelah selesai berbuka puasa kami pun meneruskan perjalanan pulang ke johor, yang mengambil masa kira-kira 3 jam.
.

Sepanjang perjalanan lenda hanya tidur berselimut dan berstokin . Walapaun badan berpeluh tetapi rasa sejuk mencucuk-cucuk.
.

Ketika lenda tidur taklah terasa kesakitannya, tetapi apabila terasa, Allahhu Akbar! Hanya Allah sahaja yang tahu.
.

Betullah kata orang tua tua. Biar kena chikenpox semasa kecik. Tidaklah terasa Sakit sangat. Bila terkena semasa kita dah dewasa, memang sakit yang teramat. Muntah-muntah sehinggakan tiada apa yang boleh dimuntah.
.

Perjalanan ke johor lenda rasa lama sangat, Suami terus menghantar lenda ke bahagian kecemasan, Hospital Sultanah Amin ah (HSA)
.

Sampai di HSA. Tunggu punyalah lama tapi bila berjumpa doktor, doktor cakap lenda demam biasa.ruam biasa. Jadi kami Pulang ke rumah. Tapi keadaan makin teruk.
.

Keesokan paginya lenda pergi ke panel klinik tempat lenda bekerja. Doktor terkejut melihat terlalu besar gelembung yang tumbuh di badan lenda. Doktor hanya mampu beri suntikan untuk meredakan kesakitan dan cuti rehat selamat 2 minggu, Setelah itu lenda pulang ke rumah keadaan makin lemah dengan selera makan pun tiada. Lenda cuba makan nutriferon dan sustained release vitamin C untuk Kuatkan Sistem imun.
.

Setelah 2 minggu alhamdulillah parut-parut chickenpox semakin kering. Hanya tinggal bekas-bekas sahaja, bayangkan lagi beberapa minggu hendak menyambut hari raya Tapi parut chickenpox sangat teruk.
.

Lenda cuba alternatif lain, iaitu dengan amalkan set radiant 4 Shaklee. Alhamdulilah sangat-sanagt membantu lenda untuk memulihkan semula parut- parut chiknepox terutama di kawasan muka.
.

Syukur sangat sekarang kulit muka semakin licin dari yang dulu berkat amalkan radiant 4. Keyakinan diri kembali semula.
.

Thanks Supermom dan Shaklee.

Tipu kalo kata tak stree bila tengok muka yang  penuh dengan parut chikenpox. Apatahlagi bakal2 pengantin @ lebih dikenali dengan panggilan manja “Si Darah Manis” gundah gulana ..ke kiri tak kena..ke kanan tak kena..memang tak senang duduk la..
Izinkn Lenda bercerita sedikit sebanyak tentang penyakit ini. Mak-mak kite panggil chikenpox dulu demam campak @ cacar air..selalunye org bandar yang akan guna perkataan “Chikenpox”
Chikenpox ini sangat mudah berjangkit, ia juga di sebabkan oleh VIRUS VARICELLA (kumpulam virus herpes). Virus ini tidak mengenal manggsa..sesiapa sahaja boleh di jangkiti. Lenda teringat beberapa tahun yang lepas..setelah Lenda di serang chikenpox…setelah seminggu ank perempuan Lenda iaitu Qisya pula di jangkiti.
Cuma bila chikenpox menyerang orang dewasa keadaan menjadi lebih teruk berbanding kanak-kanak…tapi dengan mengamalkan suppliment yang konsisten Alhamdulilah kesan dan parut hilang.
 
Tanda Dan Gejala Chikenpox
Ingat ya chikenpox mudah sangat berjangkit melalui sentuah atau titisan cecair  orang yang telah di jangkiti melalui pakaian atau tuala. Kebiasaannya virus chikenpox boleh merebak sehingga 48 jam sebelum timbulnya ruam  dan terus berjangkit kepada orang lain sehingga menjadi bintik-bintik air dan menjadi kering.

Selalunye orang yang terkena chikenpox, demam mereka amat tinggi suhu boleh mencicah kepada 40’c dan akan tumbuh bintik-bintik merah pada tubuh badan. Kebiasaan nye bintik-bintik merah ini akan penuh di bahagian muka, kepala, dada, belakang, tangan dan merebak ke seluruh badan terutama tempat yang berpeluh

Bintik-bintik merah itu tumbuh bak cendawan selepas hujan, dalam beberapa hari boleh mencecah ratusan biji, seterusnya membentuk gembong air. Setelah gelembonga air itu pecah, ia akan mula menjadi kering serta akan merasa gatal pada tempat yang di tumbuhi ruam tersebut.

Cara Mengatasi Masalah Gatal – Gatal Semasa Chikenpox

Neem Leaves atau lebih di kenali sebagai Daun Semambu adalah terkenal di kalangan masyarakat melayu kita. Daun ini kebiasaan nya di gunakan untuk mandi, di guanakan sebagai alas atau lapik tempat tidur pesakit  dan di buat bedak yang di kisar bersama beras untuk di jadikan bedak serta di sapukan ke seluruh tempat yang ada ruam. Daun ini sangat berkesan untuk menghilangkan menghilangkan gatal- gatal pada badan.

Suppliment shaklee sangat-sangat berkesan untuk menghilangkan parut Chikenpox, nak tau apa dia?? Jom baca d bahagian bawah ini :-


Keistimewaan Herbal Blend Cream
Herbal Blend Cream untuk kecutkan bintik – bintik dan menghilangkan parut. Herbal Blend Cream ni banyak keistimewaannya, ia diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk Sage, Horse Chestnut Yarrow, Rosmary dan Melissa Officinalis atau dikenali sebagai Lemon Balm.
 Krim yang telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah – pecah pada lutut, siku dan tumit kaki dan  Mempercepatkan parut chikenpox hilang.
Vita E Complex
Vita E Complex Shaklee ni dia membantu pulihkan ton warna satu badan tauu..
Vita E Complex ni jugak boleh membantu memperbaiki parut. Kalau ibu mengandung pulak ada kesan stretch mark pon memang bagus untuk ambil Vita E Complex ni. Selain kita makan, Vita E Complex ni juga boleh sapu terus pada kesan parut/jeragat/stretch mark.. 2 in 1 ok.
Sustained Release Vita-C Plus
Sustained Release Vita-C Plus ni merangsang pembentukan kolagen tau.Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.  Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
Sustained Release Vita-C Plus ni jugaklah yang membantu kulit  lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.
ESP Soy Protein Isolate Powder
Kelebihan protein soya shaklee, ESP ialah memudarkan parut. Sebab itu ramai wanita yang sukakan esp shaklee ini. Protein sangat penting kepada mereka yang inginkan kulit yang cantik, tona warna kulit yang sekata serta untuk memudarkan parut pada kulit. Mereka yang mempunyai bekas parut yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut.
Protein dari ESP merupakan sumber protein terbaik. Protein yang lengkap dan baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Disebabkan itu, pengambilan protein sangat penting untuk mereka yang ingin memudarkan parut . Dan telah ramai yang mengambil inisiatif melalui ESP untuk menghilangkan parut mereka.
Di bawah ini Lenda tampil kan testimoni efek shaklee, salah seorangnya nya dalah Lenda sendri ;-
Sekiranya anda tidak pasti untuk memilih yang mana satu sesuai dengan anda, boleh hubungi Lenda untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai masalah jerawat ini. Konsultansi adalah percuma. Dan selepas pembelian anda layak untuk mendapat konsultansi secara esklusif dan tips yang berguna daripada Lenda.

Lenda
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945
SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524
FB : Ummie Qisya Ziyad
PAGE : Pakar Kecantiakn Johor Bahru
COD | Bandar pontian, Gelang Patah, Skudai, Nusajaya, Iskandar Puteri sehingga ke Johor Bahru & Singapore

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge