Cara Menghilangkan Jerawat Batu Dengan Cepat dan Berkesan

Masalah jerawat bukan masalah yang asing bagi kita. Lenda pun dahulu adalah salah seorang mangsa jerawat . Lenda google semua produk yang boleh menghilangkan jerawat dengan cepat. Dan bila kawan rekemen kan memang laju la membeli tanpa usul periksa produk yang di gunakan itu adalah bahan terlarang dan bayak bahan kimia. Yea la siapa yang nak muka bergunung ganang kan??

Nak keluar dating nahh hamik ko..pakai mekup tebal 10 inci..tapi even pakai mekup 10 inci pun. Jerawat still nampak berbukit..serius malu sangat tau.Nak- nak yang lebih menyedihkan, seminggu sebelum hari bahagia lenda (bernikah) jerawat naik mcm di curah tar jalan dekat muka.. Mase itu hanya Allah sahaja yang tahu perasaan lenda.

Siap mintak mak andam mekup coverkan jerawat yang tengah aktif.. dan lenda pesan dekat cameraman supaya edit pic lenda nanti tak nak bagi nampak jerawat yang mcm perumahan mampu milik yang sedang di bina..

Sebelum Lenda terangkan 3 cara atasi jerawat batu yang berkesan mari kita fahami apa itu jerawat dan puncanya.

 

Apa itu Jerawat

Jerawat adalah sejenis radang pada kulit yang biasanya muncul di wajah dan belakang badan, dengan bentuk kecil dan berisikan lemak di dalamnya. Jerawat menyebabkan kulit menjadi tidak halus dan menyebabkan hilang keyakinan diri untuk muncul di khalayak ramai.


Punca Utama Jerawat Batu

1) Hormon tidak stabil
Hormon yang tidak stabil adalah punca utama jerawat ini kerana ia akan membuatkan minyak di bawah kulit kita menjadi terlampau aktif dan mengakibatkan pengeluaran minyak yang banyak. .

2) Minyak yang berlebihan
Minyak ni akan melalui liang folikal atau liang bulu roma dan menyebabkan liang ini mengembang apapbila terlambau banyak minyak melaluinya.

3) Blackhead & Whitehaed
Perkara diatas menyebabkan  pembentukan whitehead dan liang pori yang besar akan menyebabkan pembentukan blackhead. Jadi bergantung pada saiz pori- pori anda.

Kemudian, bakteria (salah satu punca jerawat juga) akan masuk dan menyebabkan Benjol yang bengkak dan berwarna merah. Benjolan minyak yang banyak atau besar akan mengakibatkan jerawat semakin membesar.

Ada beberapa faktor lain yang menyebabkan masalah jerawat diantaranya ialah :- 

  • Allergi
  • Pemakanan
  • Stress
  • Alat Solek
  • Kebersihan

“Rasa macam tak nak keluar rumah sejak ada jerawat batu ni, besar pula tu, bernanah. Sedihnya!”

Itulah monolog dalaman para wanita yang sering dicemburui oleh keadaan sekeliling mereka sehingga berlakunya jerawat batu.  Keadaan sekeliling termasuklah faktor-faktor yang menyebabkan pertumbuhan jerawat yang tidak diundang itu adalah suasana tempat tinggal atau bilik yang berhabuk, pemakanan yang tidak seimbang dan tidak terkawal, kelenjar minyak kulit, terdedah kepada cahaya matahari dan lain-lain lagi.

Ada beberapa petua yang boleh di guna pakai untuk menghilangkan jerawat batu. Lenda akan share sedikit petua orang dulu-dulu untuk masalah jerawat batu.

  1. Campuran Baking Soda Dan Perahan Lemon

Baking soda dan lemon yang dicampur mempunyai manfaat dari segi membaiki kulit dan menyeimbangkan kadar pH.  Baking soda yang dikenali sebagai sodium bikarbonat sebenarnya tidak bahaya dan tidak mempunyai racun.  Ia mengandungi natron yang berfungsi sebagai zat pembersih atau pencuci.  Ia berperanan menyingkirkan kotoran dari kulit dan membersihkan kulit.  Lemon juga bertindak sebagai detoksifikasi terhadap kulit dan menyalurkan vitamin dan mineral berzat kepada kulit muka.  Anda boleh amalkan mencapurkan soda bikarbonat dengan perahan lemon, ia akan kelihatan berbuih-buih setelah digabungkan dan anda boleh menyapu ke wajah anda secara rata.  Bagi anda yang tidak biasa melakukannya, anda akan berasa sedikit pedih pada mulanya.  Ia adalah tindak balas kedua bahan tersebut dan tidak perlu dibimbangkan

  1. Amalkan Makan Sayur Peria

Betulkah dengan memakan sayur peria, jerawat batu akan hilang? Ya. Sayur peria yang pahit ini mempunyai pelbagai manfaat terhadap tubuh badan dan wajah.  Peria sangat terkenal dengan kepahitannya dan tidak semua orang dapat bertahan memakannya.  Tahukah anda, peria mengandungi kandungan vitamin C, B1, B2, B3, zat besi, asid folik, beta karoten dan lain-lain lagi mineral?  Fungsi utama peria dalam perubatan dan pemakanan adalah untuk membuang darah kotor bagi penyakit bisul, kulit, jerawat dan sebagainya.  Memakan peria sangat membantu dalam menyingkirkan minyak-minyak kelenjar yang kotor di dalam kulit muka dan memudahkan jerawat batu dihapuskan tanpa disedari.

  1. Menggunakan Ais Batu

Menghilangkan jerawat batu dengan cepat dan berkesan juga sangat efektif dengan penggunaan ais batu.  Ais batu yang bersifat dingin melawan sel-sel kulit yang rosak dan mati dalam menghasilkan kulit baru dan membuang jerawat batu di muka.  Caranya sangat mudah, anda hanya perlu menampalkan sahaja ais batu ke wajah anda selama yang boleh sehingga ais batu tersebut cair.  Sejuknya! Tapi itulah yang boleh buatkan jerawat batu dihapuskan dengan cepat dan berkesan.

  1. Tidur Tanpa Mekap

Setiap malam sebelum tidur, pastikan muka anda bebas dari segala kosmetik dan mekap.  Pastikan setiap permukaan wajah anda benar-benar bersih dari kotoran atau habuk-habuk bedak yang melekat ke dalam pori-pori kulit wajah anda.  Malam adalah waktu dimana kulit wajah akan berehat dan memberi ruang untuk folikel kulit menghasilkan oksigen dan merawat wajah secara semulajadi.  Sekiranya mekap tidak dibasuh, kulit akan tersumbat dan tidak mendapat oksigen yang secukupnya, malah akan menyebabkan jerawat makin besar dan bertambah.

  1. Menggunakan Lidah Buaya Atau Aloevera

Jerawat batu adalah jerawat yang mengandungi sisa atau kotoran wajah yang degil dan sukar untuk dihapuskan.  Tumbuhan seperti lidah buaya mempunyai saponin yang merawat dari dalam kulit dimana ia membunuh bakteria dan antrakuinon yang berfungsi sebagai regenasi kulit dalam proses pemulihan kulit seperti memudarkan parut dan noda hitam serta membaiki kulit yang kemerahan disebabkan jerawat.  Lidah buaya atau aloevera boleh dijadikan sebagai masker muka.  Anda hanya perlu lumurkan sahaja potongan pokok lidah buaya di wajah sebagai masker dan biarkan ia sehingga kering.  Anda boleh lakukannya secara berulang.  Lama kelamaan hasilnya akan terserlah.

Patua yang Lenda kongsikan ini adalah untuk luaran..akan tetapi kita perlulah mengambil supplement untuk penjagaan dari dalaman.

3 CARA YANG  BERKESAN  UNTUK  MENGATASI JERAWAT BATU DENGAN PANTAS

Langkah Pertama : Menstabilkan Hormon

Untuk anda yang sudah lama hadapi masalah jerawat batu, sampai masa untuk anda atasi puncanya yang sebenar iaitu hormon tak stabil kerana ia menyebabkan jerawat kerap tumbuh.

Minyak borage boleh membantu untuk menstabilkan hormon dan Ia boleh didapati dalam bentuk supplemen. GLA Complex dari Shaklee adalah pengeluar supplemen minyak borage yang terbaik dan ianya mudah di makan kerana dalam bentuk softgel.


Langkah Kedua: Pengambilan Vitamin C

Vitamin C bertindak sebagai antioksidan yang melawan radang pada kulit. Contoh radang ialah jerawat. Selain mengecutkan jerawat dengan cepat, Vitamin C juga memutihkan kulit dengan selamat dan menghasilkan sintesis collagen secara semulajadi. 

Vitamin C yang menggunakan teknologi Sustained Released akan membuatkan tubuh menyerap lebih banyak vitamin C. Dengan ini hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu merawat  dan mengelakkan jerawat dengan selamat secara semulajadi.

 

Langkah Ketiga: Krim Semulajadi

Krim dari herba semulajadi adalah selamat untuk kulit. Herbal Blend Cream – Krim Herba Semulajadi dari Shaklee iaitu Herbal Blend Cream boleh mengecutkan jerawat batu dengan pantas. Selain itu ia juga boleh menghilangkan parut akibat jerwat. Picit dan sapi saja Herbal Blend pada jerawat batu. Ingat jangan sesekali tekan jerawat sebab ia kan menjadikan jerawat lebih teruk.

 

Shaklee Menjamin Keselamatan Tanpa Tandingan untuk semua produk keluarannya:

Beberapa senarai TIDAK Shaklee:

  • TIDAK Mengandungi Paraben
  • TIDAK Mengandungi Triklosan
  • TIDAK Mengandungi Phthalates
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
  • TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
  • TIDAK Mengandungi Glikol
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
  • TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
  • TIDAK Mengandungi Ammonia
  • TIDAK Mengandungi Sodium Hidroksida
  • TIDAK Mengandungi Butyl Cellosolve
  • TIDAK Mengandungi Formaldehyde
  • TIDAK Mengandungi Bisfenol-A
  • TIDAK Mengandungi Petroleum Distillates
  • TIDAK Mengandungi Toulene
  • TIDAK Mengandungi Peluntur Warna
  • TIDAK Mengandungi Bahan Perisa
  • TIDAK Mengandungi Pewarna
  • TIDAK Mengandungi Lemak Trans
  • TIDAK Mengandungi Pemanis Tiruan
  • TIDAK Mengandungi Dakwat Toksin
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan terlarang

Testimoni Hilang Jerawat

Berapa lama baru Nampak kesan?? Kesannya bergantung pada keadaan wajah anda tetapi kesannya boleh dilihat seawal 2-4 minggu pengambilan yang konsisten.

Jika di ambil secara konsisten dan anda akan terkejut dengan hasilnya. Percayalah.

 

Harga Set Jerawat

Saya offer dengan harga MAMPU MILIK untuk kesan OPTIMUM.

Anda boleh mulakan produk mengikut masalah utama. Tidak perlu ambil full set jika kekurangan budget.

Harga termasuk POS.

Pertanyaan/ Order

 

Boleh Whatsapp lenda +60197527524 untuk harga dan konsultansi terbaik 😊

  • Konsultansi terbaik dengan ilmu yang cukup.
  • Cadangan berdasarkan punca sebenar dan tahap masalah yang dihadapi
  • Tips dan info Kecantikan yang terbaik
  • Customer service terbaik boleh sentiasa Whatsapp saya untuk sebarang pertanyaan

Lenda

Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945

SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524

FB : Ummie Qisya Ziyad

IG : ummiegojes

 

COD | Bandar pontian, Gelang Patah, Skudai, Nusajaya, Iskandar Puteri , kulai sehingga ke Johor Bahru & Singapore

 

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge