Pengedar Shaklee Johor, Nusajaya Dan Pontian 019 752 7524

Pengedar Shaklee Johor, Nusajaya Dan Pontian 019 752 7524

Sekarang Shaklee dah provide e-card untuk Pengedar Shaklee yang sah di Malaysia. Jadi haruslah Lenda declare semula Lenda juga  adalah Pengedar Shaklee yang sah.

Nama Lenda sebenarnya Endawati Binti A.Bakar. Tapi lebih mesra dengan panggilan Lenda. Lenda merupakan seorang pengedar Shaklee yang sah (ID : 1280945). Lenda adalah seorang isteri dengan 2 orang anak. Lenda membuat bisnes shaklee untuk menambah side income untuk keluarga lenda. Memandangkan sara hidup sekarang semakin tinggi, seharusnya untuk Lenda membuat kerja sampingan untuk keluarga Lenda. Memandangan shaklee merupakan bisnes yang flexsible dgn masa dan kerjaya serta tugasan nya.

Lenda sekarang menetap Nusajaya Gelang Patah, Johor.  Jika anda dikawasan sekitar Pontian dan Johor Bahru dan memerlukan perkhidmatan penghantaran vitamin Shaklee Lenda sedia membantu. In shaa Allah!

Kenapa Lenda Pilih Untuk Bekerja Dari Rumah Sebagai Pengedar Shaklee yang sah?

Bermulanya jatuh cinta dengan Shaklee disebabkan muka breakout teruk. Masa tu ceritanya nak kulit cantik jadi main pakai sahaja produk tempatan yang belambak dipasaran sehingga terlupa kewujudan bahan kimia berbahaya seperti merkuri dan hydroquinone. Yang mana bila saya hentikan pengambilannya jerawat mula naik dengan mendadak seperti dipaksa-paksa untuk keluar. Saya disyorkan mengamil supplement iaitu energizing Soy Protein (esp), vit e dan Sustained Release vit c alhamdulilah jerawat semakin kecut, parut-parut jerawat juga semakin hilang dan yang paling seronok kulit muka sudah licin. Hilang sudah lopak-lopak seperti kawah gunung berapi. Happy!

Sebenarnya saya dari 2008 selalu sangat kena kencing kotor. Kadangkala bila buang air, air kencing keluar bercampur dengan darah serta darah beku. Boleh dikatakan dalam setahun 2 hingga 3kali saya akan menghadapi masalah itu. Hinggalah tahun 2014, keadaan jadi semakin teruk dan doctor sahkan thumor di pundi kencing. Allah! Tak tercapai dek akal akan kena sakit macam ni. Lepas discharge saya teringat tentang kelebihan vivix Shaklee yang pernah saya baca. Jadi saya ambil keputusan untuk terus beli. Alhamdulilah dalam masa sebulan consistent amalkan vivix, hari yang sepatutnya check up untuk tetapkan tarikh operate kecil untuk ambil sampel thumor dalam pundi kencing. Tiba-tiba doktor jadi hairan…thumor sudah hilang. Allah sahaja yang tahu perasaan masa itu, lega sangat-sangat. Alhamdulillah hari ini saya rasa lebih sihat dan saya yakin untuk menyebarkan kebaikan produk Shaklee kepada semua untuk membantu mereka yang memerlukan. In shaa Allah

Semenjak itu Lenda mula mencuba pelbagai vitamin Shaklee untuk diri sendiri. Jadi Lenda membuat keputusan untuk mendaftar sebagai ahli untuk mendapatkan pejimatan sebanyak 15% hingga 25% semasa membeli produk Shaklee.

Awal tahun 2018 mula serius dengan bisnes shaklee

Pada mulanya niat untuk berkongsi cerita tentang Shaklee effect yang Lenda rasakan sahaja tetapi mendapat sambutan yang baik sehingga ada rakan-rakan yang rapat mula membeli dengan Lenda. Alhamdulillah. Dari situlah perjalanan bisnes Shaklee Lenda bermula sehingga kini Lenda berazam untuk membantu lebih ramai orang untuk mendapat kebaikan produk Shaklee serta dapat membantu mereka yang mempunyai masalah kewangan..

Sehinggakan pada bulan August 2018 Lenda di iktirafkan sebagai New Brand Supervisor dalam shaklee..benda yang lenda tak jangka , dan Lenda tak sangka lenda akan pergi sejauh ini. Yang Paling best bile Lenda dapat kejutan semasa di Seminat Success Hunter 2.0 . Name Lenda di Panggil untuk menrima Jambangan bunga sebagai penghargaan sebagai Supervisor di atas kejayaan yang telah Lenda lakukan

 

Lenda juga mula memasang azam untuk membantu lebih ramai surirumah , serta meraka yang ingin menambah pendapatan  untuk  membantu suami meningkatkan ekonomi keluarga. In shaa Allah!. Lenda akan tolong sedaya mampu yang lenda boleh.

Seronok tau menjadi Shaklee Independent Distributor atau Pengedar Shaklee ni. Disamping mendapat diskaun yang banyak dan harga yang murah untuk makan sendiri, ramai yang sudah sedar tentang kepentingan makanan tambahan dan kebaikan menjaga kesihatan. Jadi Lenda sebagai pengedar Shaklee yang sah berpeluang membantu menyebarkan dan berkongsi tentang kebaikan vitamin dan produk Shaklee yang dijamin halal, semulajadi serta selamat untuk diamalkan dalam jangkamasa panjang.

Shaklee juga telah wujud sejak tahun 1956 dan masih kekal menjadi supplement pilihan no 1 di Amerika Syarikat dan kini di Malaysia. Jadi anda tidak perlu risau tentang kualiti produknya.

Bagaimana Menjadi Ahli Shaklee?

Ada 2 pilihan iaitu :

  • Yuran pendaftaran hanyalah serendah RM65 + RM10 (Postage) . Yuran ini adalah untuk menampung kos Starter Kits yang mengandungi pelbagai informasi penting tentang produk, harga, keberkesanannya, Landmark study yang dijalankan serta Business Manual bagi mereka yang berminat untuk menjalankan perniagaan Shaklee.

Atau

  • Anda juga boleh memilih untuk membuat pembelian produk Shaklee sebanyak 200point UV (unit value) iaitu bersamaan dengan RM650 . Anda akan mendapat KEAHLIAN SECARA PERCUMA (bernilai RM65) dan Pulangan Cash (Cash Bonus/Rebate) sebanyak RM30++ . Anda jimat hamper RM100.

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee, pendaftaran ahli atau peluang perniagaan. Anda boleh terus menghubungi Lenda . Lenda akan bantu. In shaa Allah!

 

Lenda
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945
SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524
FB : Ummie Qisya Ziyad
PAGE : Pakar Kecantiakn Johor Bahru
IG : ummiegojes
COD | Bandar pontian, Pekan Nenas, Gelang Patah, Skudai, Tampoi, Kulai ,Nusajaya, Iskandar Puteri sehingga ke Johor Bahru & Singapore.

 

Continue Reading

Cara Mengubati Kayap Dengan Cepat Dan Berkesan Serta Selamat

Cara Mengubati Kayap Dengan Cepat Dan Berkesan Serta Selamat

Assalamualaikum  dan salam sejahtera semua. Lenda  nak berkongsikan pula jenis-jenis kayap semoga info yang lenda share ini memberi bermanfaat ye.
Kayap mengikut kajian dan laporan kesihatan, Kayap atau Shingles disebabkan oleh jangkitan sejenis virus dikenali varicella-zoster virus atau VSZ.Virus ini adalah virus yang sama yang menyebabkan chickenpox sewaktu kita masih kecil. Virus ini biasanya akan berada dekat pangkal saraf dan ianya membiak semula kebiasaannya terjadi disebabkan oleh masaalah seperti stress / tekanan, badan rasa lemah2, kecederaan pada kulit dan juga akibat masaalah penyakit kanser.
kayap merupakan jangkitan pada kulit , Kayap juga merupakan kuman bakteria pada gelembong-gelembong air pada kulit dan pendarahan di dalam gelembong-gelembong itu. Gelembong-gelembong tersebut mungkin merebak ke kawasan yang lain. Ini sering  berlaku pada pesakit-pesakit yang mengalami kelemahan sistem imun. Pesakit-pesakit tersebut juga mungkin mengalami tanda-tanda kulit untuk jangka masa berpanjangan.
kayap yang tumbuh di bahagian muka, mungkin boleh menyebabkan komplikasi kepada mata termasuk menjadi buta dan kepada saraf facial menyebabkan paralisis otot-otot muka (facial palsy).
kayap juga akan menyebabkan keradangan organ dalaman termasuk otak (meningoencephalitis), jantung (carditis), paru-paru (pneumomitis) and usus (enterocolitis).
Setelah kulit sembuh, bahagian kulit tersebut  akan menjadi parut. Komplikasi  yang kronik  adalah post herpetic neuralgia (kesakitan pada bahagian urat saraf yang terlibat untuk jangka masa yang panjang).
Kayap kebiasaannya berlaku kepada pesakit-pesakit yang lebih tua (lebih daripada 65 tahun). Kesakitan berterusan ini akan menjejaskan kualiti hidup pesakit. Komplikasi kronik yang lain termasuk komplikasi mata (keradangan mata dan menjadi buta) dan komplikasi urat saraf (keradangan urat saraf dan saraf tunjang).
Kawasan jangkitan: mana2 bahagian kulit tubuh kita samada bahagian badan, mata , ketiak, muka, tangan, kaki mahupun bahagian hidung.
 
Beberapa Simtom-simptom  dijangkiti kayap:
* Badan akan berasa nak demam
* Tekak rasa loya dan mual

* Pening berpanjangan dan sakit kepala
* Badan dijangkiti ruam
* Badan rasa sengal dan sakit
* Hilang selera makan
* pesakit akan dijangkiti gelembung air pada bahagian tertentu di badan untuk jangkitan yang lebih teruk
* pesakit alami sakit teramat sangat apabila disentuh pada kulit
* kulit juga akan rasa gatal2 dan kulit merasa panas seperti terbakar

Ada beberapa Jenis – jenis penyakit kayap:

1) Kayap Ular

2) Kayap melukut
3) Kayap jagung
4) Kayap api
5) kayap setompok
6) kayap Selendar
7) Kayap Harimau
Kayap Ular – Contoh kayap ular menyerang dibelakang badan
Paling merbahaya dan boleh membawa maut, boleh akibatkan badan kurus akibat hilang selera makan. Kayap jenis menjalar / melilit (merebak). boleh terjadi dimana2 bahagian badan. bermula dari tengah belakang dan menjadi semakin panjang sehingga mengelilingi badan ke bahagian dada. ada juga menyerang bahagian dada saja. boleh menyerang bahagian urat saraf ‘rasa’. Biasanya ruam kayap ular ini berkumpul ataupun berbaris mengikut lengkaran urat saraf ‘rasa’. Bila ini terjadi, seseorang akan merasa pening2 dan sakit diikuti pula dengan tumbuhan ruam di bahagian dahi dan di bahagian tepi mata. Jika mata turut diserang ia kelihatan merah dan berlakulah masaalah ‘conjunctivitis’. keadaan kulit boleh melecet, gatal2 dan pedih serta sakit. ambil masa juga untuk sembuh diantara beberapa hari ke minggu, ada yang sehingga bertahun2 disebabkan faktor usia
Pantang larang bila dijangkiti penyakit kayap:
1) Cepat2 jumpa doktor atau pakar perubatan untuk nasihat dan rawatan. Boleh juga jumpa pakar rawatan tradisional.
2) Elakkan pakai pakaian ketat. Pakai pakaian yang longgar untuk mengurangkan kesakitan disebabkan geseran pakaian dengan bahagian kulit.
3) Jangan pakai seluar serta baju yang berhawa panas (contoh jemur di luar rumah dibawah terik matahari atau yang baru digosok)
4) Jangan pakai seluar serta baju yang basah
5) Elakkan menggaru bahagian kayap itu dikhuatiri boleh merebak ke bahagian lain. Kayap ni akan rasa gatal2, minta ubat untuk kurangkan rasa gatal2.
6) Bila mandi, biasakan mengosok pelan2 bahagian kayap tu dengan sabun untuk pastikan kebersihan pada bahagian kayap tu.
7) Jika boleh, semasa dijangkiti penyakit kayap ni , elakkan dari mendekati ahli keluarga serta rakan2 dikhuatiri mereka2 ni akan dijngkiti pula.
8) Jaga pemakanan dikhuatiri rasa bisa dan gatal2. Makan kena pantang seperti orang dalam pantang bersalin, makanan gatal2 dan goreng2 cuba elakkan, hanya makan yang rebus, stim atau bakar. Jangan makan makanan berminyak.
 9) Kurangkan makan buah tempatan atau sayuran yang menjalar/berjalur (contohnya tembikai,timun,labu).
10) Tak boleh dengar orang goreng lauk dan tak boleh goreng sebarang benda pun.
11) Bila kayap dah kering jangan dikupil parutnya, biarkan ia tanggal sendiri sebab jika bahagian kulit belum betul2 kering ia akan terluka dan kembali merebak.
Di sini lenda sertakan petua dan rawatn yang boleh di ambil :-
1) Sapu dengan lendir daun aloe vera.
2) Sapu dengan kelapa parut campur gula melaka ke bahagian kulit terkena kayap tu.
3) Gunakan daun cili dan kapur makan. Tumbukkan atau ramas daun cili serta campurkan sedikit kapur. Sapukan dibahagian kulit terkena kayap.
 4) Gunakan daun pokok duit2. Ditumbuk hancur, ambil daunnya serta air perahannya dan ditekap pada tempat dijangkiti kayap tu. Jika boleh, dibengkungkan semalaman..
5) Gunakan daun delima ditumbuk lumat dan dicampurkan dengan bedak sejuk (tanpa pewangi) dan tempekkan pada tempat kayap itu.
6) Gunakan daun bunga melor, Pucuk daun buah delima, Daun setawar dan Pucuk daun mambu. Semua daun di atas di tumbuk atau di blender dan di campurkan dengan bedak sejuk (tanpa pewangi) dan di bancuh pekat. Kemudian di sapu atau tampal atau tempekkan pada tempat kayap tu .
7) Gunakan ubi larut. Di gosokkan pada simen atau lesung batu, ambil pati nya dan sapu di tempat kayap tersebut.
8) Minum minuman yang menyejukkan badan contoh getah anggur dicampur dengan kembang semangkuk.
9) Guna akar rumput kerbau, basuh dan celup dalam bedak sejuk. Sapu pada tempat yang kena kayap tu.
Di Shaklee juga ada menyediakan supplement untuk membantu merawat penyakit kayap.Ikhtiarla selagi boleh.Jangan putus asa.Mari kita lihat supplement yang sesuai untuk rawat masalah kayap ini
Rumusan Vivix Shaklee adalah rumusan supplement anti-penuaan terbaik di dunia. Vivix merupakan Anti-penuaan yang paling berkuasa, paling berkesan dan yang paling UTAMA sekali adalah resveratrol anti-penuaan yang 100% semulajadi berbanding lain-lain jenama anti-penuaan yang terdapat di pasaran.
Kelebihan yang terkadung dalam vivix :-
1. Memanjangkan tempoh hayat sel.
2. Memperbaiki sel-sel yang hampir musnah. Dalam bahasa pasarnya, sel yg pendek dipanjangkan semula.
3. Menguatkan sel-sel supaya tidak mudah musnah (Perlindungan Selular).
4. Mempertingkatkan fungsi sel
 
 Bagaimanakah Vivix ini berfungsi?
• Membantu melindungi dan membaiki DNA sel.
• positif kesan pengawal selia genetik.
• Menggalakkan biogenesis mitokondria.
• Melambatkan pembentukan UMUR (Advanced produk End glycation) protein.
• Menyokong kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular.
• Menyokong kesihatan otak.
• Menyokong fungsi imun.
• Menyokong kesihatan sendi.
• Menggalakkan sel panjang umur (sel pun ada hidup ada mati tau).
• Menggalakkan kesihatan yang baik dan kesejahteraan hidup.
• Sebagai Bekalan antioksidan; melawan radikal bebas.
• Meningkatkan tenaga sel
 
Testimoni Vivix Sembuhkan Kayap Dengan Serangan Saraf
 
 
 
 
 
Lenda
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945
SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524
FB : Ummie Qisya Ziyad
PAGE : Pakar Kecantiakn Johor Bahru
IG : Ummiegojes
COD | Bandar pontian, pekan Nenas,Gelang Patah, Skudai, Tampoi, Kulai, Nusajaya, Iskandar Puteri sehingga ke Johor Bahru & Singapore.
Continue Reading

7 MASALAH GASTRIK DAN PEDIH ULU HATI SERTA CARA MENGATASI DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

7 MASALAH GASTRIK DAN PEDIH ULU HATI SERTA CARA MENGATASI DENGAN CEPAT DAN BERKESAN

 


Apa itu penyakit gastrik yang sering kita dengari.

Penyakit gastrik yang dikenali umum adalah satu penyakit yang seringkali dikaitkan dengan pedih atau sakit pada bahagian perut atau ulu hati . Mengikut kajian doctor, penyakit gastrik adalah keradangan yang berlaku di lapisan permukaan perut. Penyakit ini boleh berlaku disebabkan oleh jangkitan kuman seperti Helicobacter Pylori, alergi, merokok atau ubat-ubatan (khususnya ubat tahan sakit, aspirin dan ubat tradisional yang mempunyai kandungan steroid).

Prostaglandin adalah sejenis bahan kimia seakan hormon yang bertanggungjawab untuk melindungi lapisan perut daripada tindakan hakisan asid gastrik (asid yang dirembeskan oleh sel di dalam perut). Apa yang terjadi pada pesakit gastritis adalah disebabkan oleh ketidak seimbangan antara 2 faktor iaitu faktor yang melindungi dan faktor agresif yang menyebabkan keradangan pada lapisan permukaan perut

 

Apakah tanda-tanda dan simptom penyakit gastrik?

* sakit di bahagian ulu hati
* Perut rasa senak,
* kembung,
* kerap sendawa
* kentut terutama selepas makan
* loya dan muntah
* Najis hitam dan muntah berwarna gelap seperti kopi (ulser perut)

Terdapat 3 jenis penyakit Gastrik iaitu :-


1) Penyakit Gastrik / Gastritis ringan
Inflamasi (pembengkakan) pada bahagian lapisan perut yang bersentuhan dengan makanan.

2) Penyakit Gastrik / Gastritis berat
Berlaku kecederaan (luka) berpanjangan bahagian lapisan perut yang bersentuhan dengan makanan.

3) Penyakit Ulser gastrik (peptic ulcer)
Merujuk kepada ulser perut. (Ulser memberi maksud sejenis luka terbuka). Darah boleh dikesan dalam muntah atau najis. Ulser gastrik adalah abang kepada Penyakit gastrik berat.


Siapa yang berisiko mengalami penyakit gastrik??

* Kepada Mereka yang  terlalu kerap mengambil ubat tahan sakit dalam tempoh yang lama contohnya aspirin (ubat untuk pesakit jantung yang mencairkan darah)
* Mereka yang merokok dan banyak minum alkohol..
* Jangkitan bakteria Helikobakter Pilori (H Pilori) yang melemahkan lapisan mukosa.
* Pengamalkan ubat tradisional terutama yang mengandungi akar kayu. Ia termasuk ubat tradisional Cina dan Melayu kerana kebanyakan ubat tradisional dicampur steroid untuk meningkatkan keberkesannya.

Selain daripada ubat  klinik anda juga boleh mengambil vitamin Shaklee untuk membantu anda hilangkan masalah gastrik anda. Di bawah ini saya sertakan Vitamin Shaklee yang terbaik yang boleh membantu anda menghilangkan masalah gastrik anda :-

 

1. Energizing Soy Protein (ESP)

Semasa proces pemulihan elakkan dari minum minuman yang berasakan susu. ESP membekalkan protin yang diperbuat dari kacang soya yang memang diketahui umum sebagai tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya. Oleh itu, ia sangat berguna untuk meneutralkan semula keasidan dalam perut yang merupakan punca utama gastrik. Ia juga membantu membina semula sel-sel yang baru bagi menggantikan sel-sel yang telah lemah dan rosak.

2. Peppermint Ginger Plus

Terdiri daripada kombinasi 4 herba yang terdiri dari pudina, halia, jintan (fennel) dan bunga lawang (anise) terbukti secara klinikal dapat membantu mengatasi masalah gastrik, loya, penghadaman dan sendawa. Ia melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit

3. Alfalfa Complex

 

4. vivix

Jom saya kongsikan beberapa tips yang anda boleh amalkan untuk mengatasi masalah pedih perut

 

 

Alfafa dan air zamzam yang bersifat alkali akan membantu meneutralkan asid dalam badan. Bila asid dalam badan dah stabil selepas seminggu anda bolehla guna semula vivix dan tiada lagi masalah pedih perut, takde la membazirkan.

PENTING untuk anda tahu!keberkesanan vivix yang dicampur dengan air tidaklah sepower vivix yang kita makan terus macam biasa tu..

MANFAAT VIVIX YANG PERLU ANDA TAHU

 

 

 

 

Testimoni set Gastrik Shaklee

 

 

 

 

 

Lenda
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945
SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524
FB : Ummie Qisya Ziyad
PAGE : Pakar Kecantiakn Johor Bahru
IG : Ummiegojes
COD | Bandar pontian, Pekan Nenas, Gelang Patah, Skudai,Tampoi, Kulai, Nusajaya, Iskandar Puteri sehingga ke Johor Bahru & Singapo
Continue Reading

CARA MENURUNKAN PARAS GULA DALAM DARAH DENGAN MUDAH DAN CEPAT

Cara Menurunkan Paras Gula Dalam Darah Dengan Mudah Dan Berkesan

Kencing manis @ Diabetes adalah merupakan penyakit kronik yang melanda di seluruh dunia.. Dalam statistik pada tahun 2015 raykat Malaysia di anggarkan lebih kurang 5 juta penduduk menghidap penyakit kencing manis @ Diabetes.

Kencing Manis @ Diabetes merupakan kandungan darah dalam gula yang tinggi dari paras normal dan boleh menyumbang kepada Sakit Jantung dah Angin Ahmar

Kencing Manis @ Diabetes berlaku akibat daripada badan kita tidak boleh menggunakan insulin dengan sendirinya @ ada organ kita yang tidak berfungsi dengan baik iaitu penkreas tidak dapat menghasilkan insulin.fungsi insulin adalah membawa gula dalam darah ke seluruh sel dan tisu. Kerana makan yang kita makan akan bertuka menjadi gula dalam badan kite dan membekalkan tenaga.

Apabila berlakunya kekurangan insulin , paras gula dalam badan akan meningkat.Ini adalah kerana gula tidak dapat di salurkan seluruh sel dan tisu.

Apabila glukosa menjadi lebih tinggi ,organ dalam badan kita dan tisu akan rosak dan sel yang memerlukan glukosa juga turut rosak.

Terdapat beberapa jenis Kencing Manis @ Diabetes:-

Jenis 1 – “Kencing Manis @ Diabetes atau Insulin Dependent Diabetes Mellitus” (bergantung pada Insulin)
Kebiasaanya berlaku pada kanak-kanak dan remaja, kerana Pankreas tidak dapat berfungsi dengan baik.

Jenis 2 – “Kencing Manis @ Diabetes atau Non-Insulin Dependent Diabetes Mellitus” (tidak bergantung pada insulin)
Jenis paling biasa ditemui dan lebih daripada 90% penghidap diabetes adalah penghidap jenis ini.
Insulin tidak mencukupi  @  sel tidak bertindak balas untuk  insulin dengan baik. Selalunya pada orang yang berumur dan berat badan berlebihan.

Jenis 3 – “Kencing Manis @ Diabetes Gestasi ( semasa hamil)

Apakah tanda-tanda Kencing Manis @ Diabetes?

*Haus/dahaga (haus yang berlebihan)
*Letih
*Berat badan menurun
*Penglihatan kabur
*Otot lemah
*Gatal
*Pengidap penyakit kulit yang berpanjangan
*Kencing yang kerap
*Gatal pada bahagian kemaluan
*Rasa kebas

 

 

Kompilasi Kencing Manis @ Diabetes?

* Buta – Katarak, pendarahan dalam mata dan menyebabkan buta
* Serangan Strok
* Buah Pinggang Gagal Berfungsi
* Luka lambat Sembuh
* Saraf Dan Salur Darah Rosak – Kebas atau kehilangan deria rasa pada tangan dan kaki dimana pesakit boleh mendapat kecederaan tanpa disedari. Ini boleh menyebabkan luka pada kaki dan gangrene. Sekiranya melarat, mungkin perlu menjalankan pembedahan amputasi untuk mengelakkan jangkitan daripada merebak ke seluruh badan.
* Mati Pucuk
* Kaki Kena Potong
* Otak – Angin ahmar

Siapakah yang mempunyai risiko tinggi untuk mendapat Kencing Manis @ Diabetes?

Berusia 35 tahun keatas dan semakin berumur, semakin tinggi resiko menghidap Kencing manis @ Diabetes
Oversiti @ berat badan berlebihan.Semakin berat badan bertambah risiko semakin tinggi mendapat penyakit Kencing Manis @ Diabetes.
Faktor genatik @ latar belakang keluarga yang mempunyai Kencing Manis @ Diabetes.
Sejarah diabetes pada kehamilan terakhir.
Mencegah Kencing Manis @ Diabetes.

 

 

Mengamalkan cara hidup yang sihat adalah yang terbaik untuk kesihatan kita.
Pemakanan berkhasiat dapat mengawal berat badan, mengawal paras kolestrol, mengawal tahab gula dalam darah, mencegah penyakit jantung dan tekanan darah tinggi.
Selain itu juga senaman dapat membakar kalori mengurangkan lemak dalam badan secara tidak sengaja dapat mengawal berat badan. Senaman juga dapat mengawal gula dalam darah.
Obesiti adalah penyumbang terbesar untuk menghidap penyakit Kencing Manis @ Diabetes.
Selain itu, anda juga boleh mengamalkan VIVIX Shaklee atau dikenali juga sebagai Tonik Ajaib.

 

Apa itu VIVIX?
* Betindak mencegah penghasilan ACE Protien ( gula dalam protien) berlebihan yang menyebabkan sel mati
* Vivix® adalah  Minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
* Juga bertindak sebagai DETOX keseluruhan badan kerana badan pesakit sudah kebal dengan berbagai jenis ubat.
* Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.
Sekiranya anda tidak pasti untuk memilih yang mana satu sesuai dengan anda, boleh hubungi Lenda untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai masalah jerawat ini. Konsultansi adalah percuma. Dan selepas pembelian anda layak untuk mendapat konsultansi secara esklusif dan tips yang berguna daripada Lenda.
Lenda
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945
SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524
FB : Ummie Qisya Ziyad
PAGE : Pakar Kecantiakn Johor Bahru
COD | Bandar pontian, Gelang Patah, Skudai, Nusajaya, Iskandar Puteri sehingga ke Johor Bahru & Singapore
Continue Reading

CARA MENGHILANGKAN PARUT CHIKENPOX DENGAN SELAMAT DAN KULIT MENJADI MULUS

CARA MENGHILANGKAN PARUT CHIKENPOX DENGAN SELAMAT DAN KULIT MENJADI MULUS

CARA MENGHILANGKAN PARUT CHIKENPOX DENGAN SELAMAT DAN KULIT MENJADI MULUS
” Chikenpox ohhh Chikenpox kenapa kau muncul sekarang????kenapa la tak kena mase kecil kan tak ada parut.. Tak suka tau  tengok bintik-bintik dan parut kat muka mcm nie..macam mana nak hilangkan kesan chikenpox nie ya??? ” selalu ungkapan yang berlegar di kotak pemikiran mangsa chikenpox yang tak kenal usia dan waktu. Lenda cerita sendri pengalaman lenda kena chiken pox.
lenda share pengalaman lenda terkena chiken pox..

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 5
TESTIMONI 32 : UMMIE QISYA ZIYAD
.

[PARUT CHIKENPOX HILANG DAN KULIT MENJADI MULUS]
.

Assalammualaikum, izinkan lenda berkongsi pengalaman dijangkiti chickenpox. Sangat berbeza jika kita dijangkiti chickenpox ketika dewasa dan kanak-kanak.
.

Masa itu lenda Ingat lagi bulan puasa, lenda balik ke rumah ibu mertua untuk menyambut Ramadhan. Memang menjadi kebiasaan setiap kali menyambut puasa kami sekeluarga akan pulang ke kampung.
.

Semasa bangun sahur, ketika lenda hendak sikat rambut rasa seperti ada gelembung air di belakang telinga. Mulanya cuma ingat gelembung biasa. Lepas itu terperasan ada gelembung di bahagian tangan , terus terfikir ‘aku terkena kudis buta ke??’
.

Kemuncaknya, apabila lenda buat kerja rumah. Bila badan berpeluh makin naik gelembung air timbul di bahagian badan dan muka. Badan pula mula rase sakit-sakit, kepala mula rasa berdenyut. Dah nak masuk waktu asar, lenda terus lemah tidak boleh hendak bangun. Masa itu badan mengigil kesejukan.
.

Mula muntah-muntah, ibu mertua lenda yang perasan berkemungkinan besar lenda terkena chickenpox, ada beberapa pertua orang lama-lama mak mertua lenda terangkan jika terkena chichkenpox, tapi dlm keadaan yang sakit lenda tak amik peduli, rase hendak menagis pun ade terlalu bisa badan-badan dan terlalu sakit kepala. Petang tu kami mengambil keputusan untuk Pulang ke Johor dan bercadang untuk singgah di rumah emak yang terletak di Segamat.
.

Dalam perjalanan pulang , lenda tidur kerana terlalu sakit sehinggakan tidak mampu untuk membuka mata, dalam perjalanan itu juga kira-kira 2 jam lenda tak pasti berapa kali lenda muntah. sampai sahaja di rumah emak, lenda terus terbaring di bilik.
.

Setelah selesai berbuka puasa kami pun meneruskan perjalanan pulang ke johor, yang mengambil masa kira-kira 3 jam.
.

Sepanjang perjalanan lenda hanya tidur berselimut dan berstokin . Walapaun badan berpeluh tetapi rasa sejuk mencucuk-cucuk.
.

Ketika lenda tidur taklah terasa kesakitannya, tetapi apabila terasa, Allahhu Akbar! Hanya Allah sahaja yang tahu.
.

Betullah kata orang tua tua. Biar kena chikenpox semasa kecik. Tidaklah terasa Sakit sangat. Bila terkena semasa kita dah dewasa, memang sakit yang teramat. Muntah-muntah sehinggakan tiada apa yang boleh dimuntah.
.

Perjalanan ke johor lenda rasa lama sangat, Suami terus menghantar lenda ke bahagian kecemasan, Hospital Sultanah Amin ah (HSA)
.

Sampai di HSA. Tunggu punyalah lama tapi bila berjumpa doktor, doktor cakap lenda demam biasa.ruam biasa. Jadi kami Pulang ke rumah. Tapi keadaan makin teruk.
.

Keesokan paginya lenda pergi ke panel klinik tempat lenda bekerja. Doktor terkejut melihat terlalu besar gelembung yang tumbuh di badan lenda. Doktor hanya mampu beri suntikan untuk meredakan kesakitan dan cuti rehat selamat 2 minggu, Setelah itu lenda pulang ke rumah keadaan makin lemah dengan selera makan pun tiada. Lenda cuba makan nutriferon dan sustained release vitamin C untuk Kuatkan Sistem imun.
.

Setelah 2 minggu alhamdulillah parut-parut chickenpox semakin kering. Hanya tinggal bekas-bekas sahaja, bayangkan lagi beberapa minggu hendak menyambut hari raya Tapi parut chickenpox sangat teruk.
.

Lenda cuba alternatif lain, iaitu dengan amalkan set radiant 4 Shaklee. Alhamdulilah sangat-sanagt membantu lenda untuk memulihkan semula parut- parut chiknepox terutama di kawasan muka.
.

Syukur sangat sekarang kulit muka semakin licin dari yang dulu berkat amalkan radiant 4. Keyakinan diri kembali semula.
.

Thanks Supermom dan Shaklee.

Tipu kalo kata tak stree bila tengok muka yang  penuh dengan parut chikenpox. Apatahlagi bakal2 pengantin @ lebih dikenali dengan panggilan manja “Si Darah Manis” gundah gulana ..ke kiri tak kena..ke kanan tak kena..memang tak senang duduk la..
Izinkn Lenda bercerita sedikit sebanyak tentang penyakit ini. Mak-mak kite panggil chikenpox dulu demam campak @ cacar air..selalunye org bandar yang akan guna perkataan “Chikenpox”
Chikenpox ini sangat mudah berjangkit, ia juga di sebabkan oleh VIRUS VARICELLA (kumpulam virus herpes). Virus ini tidak mengenal manggsa..sesiapa sahaja boleh di jangkiti. Lenda teringat beberapa tahun yang lepas..setelah Lenda di serang chikenpox…setelah seminggu ank perempuan Lenda iaitu Qisya pula di jangkiti.
Cuma bila chikenpox menyerang orang dewasa keadaan menjadi lebih teruk berbanding kanak-kanak…tapi dengan mengamalkan suppliment yang konsisten Alhamdulilah kesan dan parut hilang.
 
Tanda Dan Gejala Chikenpox
Ingat ya chikenpox mudah sangat berjangkit melalui sentuah atau titisan cecair  orang yang telah di jangkiti melalui pakaian atau tuala. Kebiasaannya virus chikenpox boleh merebak sehingga 48 jam sebelum timbulnya ruam  dan terus berjangkit kepada orang lain sehingga menjadi bintik-bintik air dan menjadi kering.

Selalunye orang yang terkena chikenpox, demam mereka amat tinggi suhu boleh mencicah kepada 40’c dan akan tumbuh bintik-bintik merah pada tubuh badan. Kebiasaan nye bintik-bintik merah ini akan penuh di bahagian muka, kepala, dada, belakang, tangan dan merebak ke seluruh badan terutama tempat yang berpeluh

Bintik-bintik merah itu tumbuh bak cendawan selepas hujan, dalam beberapa hari boleh mencecah ratusan biji, seterusnya membentuk gembong air. Setelah gelembonga air itu pecah, ia akan mula menjadi kering serta akan merasa gatal pada tempat yang di tumbuhi ruam tersebut.

Cara Mengatasi Masalah Gatal – Gatal Semasa Chikenpox

Neem Leaves atau lebih di kenali sebagai Daun Semambu adalah terkenal di kalangan masyarakat melayu kita. Daun ini kebiasaan nya di gunakan untuk mandi, di guanakan sebagai alas atau lapik tempat tidur pesakit  dan di buat bedak yang di kisar bersama beras untuk di jadikan bedak serta di sapukan ke seluruh tempat yang ada ruam. Daun ini sangat berkesan untuk menghilangkan menghilangkan gatal- gatal pada badan.

Suppliment shaklee sangat-sangat berkesan untuk menghilangkan parut Chikenpox, nak tau apa dia?? Jom baca d bahagian bawah ini :-


Keistimewaan Herbal Blend Cream
Herbal Blend Cream untuk kecutkan bintik – bintik dan menghilangkan parut. Herbal Blend Cream ni banyak keistimewaannya, ia diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk Sage, Horse Chestnut Yarrow, Rosmary dan Melissa Officinalis atau dikenali sebagai Lemon Balm.
 Krim yang telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah – pecah pada lutut, siku dan tumit kaki dan  Mempercepatkan parut chikenpox hilang.
Vita E Complex
Vita E Complex Shaklee ni dia membantu pulihkan ton warna satu badan tauu..
Vita E Complex ni jugak boleh membantu memperbaiki parut. Kalau ibu mengandung pulak ada kesan stretch mark pon memang bagus untuk ambil Vita E Complex ni. Selain kita makan, Vita E Complex ni juga boleh sapu terus pada kesan parut/jeragat/stretch mark.. 2 in 1 ok.
Sustained Release Vita-C Plus
Sustained Release Vita-C Plus ni merangsang pembentukan kolagen tau.Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.  Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
Sustained Release Vita-C Plus ni jugaklah yang membantu kulit  lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.
ESP Soy Protein Isolate Powder
Kelebihan protein soya shaklee, ESP ialah memudarkan parut. Sebab itu ramai wanita yang sukakan esp shaklee ini. Protein sangat penting kepada mereka yang inginkan kulit yang cantik, tona warna kulit yang sekata serta untuk memudarkan parut pada kulit. Mereka yang mempunyai bekas parut yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut.
Protein dari ESP merupakan sumber protein terbaik. Protein yang lengkap dan baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Disebabkan itu, pengambilan protein sangat penting untuk mereka yang ingin memudarkan parut . Dan telah ramai yang mengambil inisiatif melalui ESP untuk menghilangkan parut mereka.
Di bawah ini Lenda tampil kan testimoni efek shaklee, salah seorangnya nya dalah Lenda sendri ;-
Sekiranya anda tidak pasti untuk memilih yang mana satu sesuai dengan anda, boleh hubungi Lenda untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai masalah jerawat ini. Konsultansi adalah percuma. Dan selepas pembelian anda layak untuk mendapat konsultansi secara esklusif dan tips yang berguna daripada Lenda.

Lenda
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945
SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524
FB : Ummie Qisya Ziyad
PAGE : Pakar Kecantiakn Johor Bahru
COD | Bandar pontian, Gelang Patah, Skudai, Nusajaya, Iskandar Puteri sehingga ke Johor Bahru & Singapore
Continue Reading

Pengedar Shaklee Muar, Johor Bahru 0194656796 Puan Mia

Pengedar Shaklee Muar, Johor Bahru 0194656796 Puan Mia

Anda ingin membeli supplement Shaklee dan tercari-cari pengedar Shaklee di kawasan anda atau kawasan berhampiran? Ingin membeli produk Shaklee terus ditempat anda? Jangan risau, Anda telah berjumpa dengan Pengedar Shaklee yang berkualiti dengan Konsultasi premium secara percuma apabila anda menjadi pelanggan beliau. Terkenal dengan Stokis Shaklee di kawasan Muar dan kawasan sekitar dengan nya.

Shaklee muar
pengedar Shaklee muar

Apa yang Anda tunggu lagi! Anda boleh terus menghubungi Puan Mia di talian +60194656796 , atau menghubungi beliau di aplikasi whatsapp. Puan Mia juga menyediakan perkhidmatan Cash On Delivery (COD) bagi kawasan sekitar Muar dan kawasan yang berdekatan dengan nya.

Mari Kenali Puan Mia.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Nama saya Siti Aishah Bt Zaini, lebih mesra dengan panggilan Mia. merupakan pengedar berdaftar yang sah bagi produk Shaklee. Isteri kepda Mohd Aidil Bin Esa. mia adalah pekerja sales girl di sebuah kedai di bandar muar, Johor

Berminat,jatuh cinta dan perasaan ingin mencuba produk Shaklee ini disebabkan kerana mia mengalami masalah dalaman (keputihan).. Dah pelbagai cara makan itu makan ini tidak jugakk pulih.. Tp bila mia google produk shaklee ini terus rasa ingin mencuba.. Alhamdulillah Mia cuba makan Alfalfa Complex dan Garlic.. Syukur Alhamdulillah baru beberapa minggu mengamalkan dan makan dengan consistent nampak perubahan dan hasil semakin pulih.. Alhamdulillah dengan berkat ,doa sabar, tawakal, redha Allah permudahkan semua nya Amin…
Semua ni dengan izin Allah..

Dengan Ekonomi sekarang yang semakin merundum..nilai wang kite terlalu kecil..sehingga kan cukup-cukup makan untuk makan pakai dan sedikit kelengkapan rumah dengan itu lenda dengan rase rendah diri nya…ingin berkongsi sama2 anda di luar sana peluang yang ada depan mata…

Keseronokan menjadi ahli bukan sahaja bila Mia dapat membeli produk Shaklee dangan harga ahli yang jauh lebih murah tetapi Mia dapat berkongsi cerita tentang kebaikannya kepada semua dan dalam masa yang sama Mia dapat menjana pendapatan dengannya. Mungkin ramai yang beranggapan perniagaan Mia jalankan ini adalah merupakan FENOMENA semata-mata dan akan lenyap tak lama lagi. Tapi tahukah semua Shaklee telah mula beroperasi pada tahun 1956 dan masih kekal sebagai supplement pilihan no.1 di Amerika Syarikat dan kini di Malaysia.

BAGAIMANA MENJADI AHLI SHAKLEE
Ada 2 pilihan untuk menjadi ahli:-

1) Yuran Pendaftaran hanya RM65 + RM10 Postage (SEUMUR HIDUP). Yuran ini adalah untuk menampung kos BUSINESS KIT yang mengandungi catalog, product guide dan business manual.

ATAU

2) Buat pembelian dalam 1 RESIT sebanyak 200 point UV (Unit Value), iaitu bersamaan dengan RM650 anda akan mendapat KEAHLIAN PERCUMA (bernilai RM65) dan juga CASH BONUS (bernilai RM30+). Penjimatan hampir RM100.

Anda boleh hubungi Cikta untuk mendaftar sebagai SPONSOR/UPLINE.
KELEBIHAN MENJADI AHLI SHAKLEE
1) Boleh membeli produk Shaklee pada harga ahli. (25% less than retail price)
2) Dapat BONUS hasil pembelian/jualan setiap bulan 5%-21%. Makan sendiri pun boleh dapat bonus.
3) BERPELUANG membuat business Shaklee, (online dah offline) dengan bantuan sponser/upline Anda.
4) ACCESS kepada SPECIAL GROUP facebook untuk maklumat terperinci mengenai produk2 Shaklee. Dalam group ini, anda akan didedahkan dengan rahsia rahsia bagaimana menjalankan business secara online. Di sini juga, anda akan membaca testimoni Rahsia Kejayaan ramai orang yang sudah berjaya dalam perniagaan online ini.
Di situ, anda boleh dapatkan bantuan khidmat nasihat. Apa yang perlu dilakukan untuk memulakan perniagaan online. Di situ juga, ada perkongsian kisah jatuh bangun orang lain dalam perniagaan online ini.
Jika hendak berjaya, kita mesti dikelilingi oleh mereka yang sudah berjaya. Dan bila anda berada dalam group itu, bermulalah hidup anda di sekelilingi oleh mereka yang telah pun berjaya.
Anda tanya satu soalan, 10-20 orang yang akan menjawab untuk membantu anda. Semua orang nak tarik anda ke atas. Tak ade orang yang nak tolak anda ke bawah.

Mudah sahaja kan, hanya klik

www.wasap.my/60194566796

terus ke Aplikasi whatsapp terus bertanya kepada Puan Mia.

Beliau sedia membantu. In shaa Allah!

Continue Reading

Cara menghilangkan Parut Jerawat Dengan Berkesan.

Parut jerawat masih tidak hilang walaupun sudah mengguna berbagai-bagai produk???

 

 

Berbagai- bagai krim telah digunakan  untuk menghilangkan parut jerawat?? Malah parut jerawat masih ada?? Muka yang berkawah bak gunung ganang, berbukit bukau?? ,Keadaan seperti  ini memang rosakkan penampilan. Juga kayakinan jumpa orang , Rasa malu akibat muka berparut kesan daripada jerawat, dan akan merasan rendah diri serta hilang tumpuan , confiden level hilang.

Tahu tak apabila muka kita berjerawat..parut jerawat merupakan luka pada baghagian lapisan kulit muka menyebabkan ia menjadi parut. Parut yang berlubang ini  amat sangat sukar untuk dihilangkan. Oleh itu seandainya anda  mempunyai jerawat dilarang keras dari memicit jerawat. Tindakan memicit jerawat akan melukakan lapsian kulit dan menyebabkan parut jerawat berlaku dalam tempoh jangka masa panjang.

Terjadinya parut jerawat ini juga berpunca dari kesan luka. Kulit pada dagu,  beberapa bahagian yang sensetif seperti rahang, leher, bahu, dada dan bahagian belakang atas adalah lebih tipis berbanding bahagian tubuh yang lain hingga menyebabkan parut lebih mudah terbentuk di bahagian tersebut.

Parut jerawat terjadi akibat proses penyembuhan dan pembaharuan semula jadi tisu kulit. Hakikat ini sememangnya tepat menggambarkan keradangan berulang pada tempat yang sama hingga menimbulkan parut kekal, tompok merah, tompok hitam dan lubang/parut yang dalam. Perbuatan memicit jerawat juga sering menyebabkan jangkitan bakteria dan keradangan berulang pada tempat yang sama.

Shaklee adalah supplimen yang sangat berkesan untuk hilangkan parut jerawat?

 

Artikel yang sebelum ini Lenda ada berkongsi set jerawat shaklee dan testimoni di dalam blog Lenda . Blog www.ummiegojes.com

 

Ramai yang tak tahu, atau ambil sambal lewa, dengan pengambilan supplement secara konsisten boleh menghilangkan parut jerawat secara keseluruhan. Kulit juga akan jadi lebih halus dan mulus. Seronok kan?

Tak semua tahu, dengan pengambilan supplimen, parut jerawat  boleh akan hilang secara total? Parut jerawat akan hilang, seriush, hilang umtuk selama-lamanya. Cuma anda perlulah konsisten. Bukan ikut mood untuk mengamalkan supplement itu.

 

 

 1. Vitamin C Sustained Released

 

Parut jerawat yang merupakan luka yang perlu dirawat dari dalam. Untuk merawat kulit tersebut, badan kita memerluka jumlah kolagen yang banyak bagi menampung sel-sel rosak dan lapisan kulit yang kini menjadi tidak sekata akibat terluka pada saat anda memicit jerawat anda. Kesan gelap dan hitam akibat memicit jerawat.

 

 vitamin C sangat berkesan untuk membantu penghasilan kolagen semulajadi dari dalam badan kita.

 

Kekurangan vitamin C akan mengurangan jumlah kolagen dalam badan kita seterusnya menyebabkan kulit menjadi kusam dan gelap. 

 

2.ESP Soy Protein Isolate Powder

Kelebihan protein soya shaklee, ESP ialah memudarkan parut jerawat. Sebab itu ramai wanita yang sukakan esp shaklee ini. Proteinnya sangat penting kepada mereka yang inginkan kulit yang cantik, tona warna kulit yang sekata serta untuk memudarkan parut pada kulit. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut.

Protein dari ESP merupakan sumber protein terbaik. Protein yang lengkap dan baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Disebabkan itu, pengambilan protein sangat penting untuk mereka yang ingin memudarkan parut jerawat. Dan telah ramai yang mengambil inisiatif melalui ESP untuk menghilangkan parut jerawat mereka

DI bawah ini adalah testimoni suppliment shaklee yang connsisten .

Lenda juga dahulu salah seorang mangsa akibat parut jerawat yang teruk.setelah lenda konsisten dgn suppliment shaklee untuk dalaman..lenda pun mengamalkan Youth Skincare keluaran terbaru shaklee yang baru di lounching pada bulan february yang lalu.. Dan ternyata keberkesanan nya amatlah mengagum kan..Alhamdulilah lenda transform muka teruk dgn parut jerawat dan sekarang dan licin..gebu gebas gitu.

 

 

Sekiranya anda tidak pasti untuk memilih untuk mengambil set kecantikan shaklee, Konsultansi adalah percuma. Dan selepas pembelian anda layak untuk mendapat konsultansi secara esklusif dan tips yang berguna daripada Lenda.

Lenda

Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945

SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524

FB : Ummie Qisya Ziyad

 

COD | Bandar pontian, Gelang Patah, Skudai, Nusajaya, kulai, Iskandar Puteri sehingga ke Johor Bahru & Singapore

Continue Reading

Cara Menghilangkan Jerawat Batu Dengan Cepat dan Berkesan

Masalah jerawat bukan masalah yang asing bagi kita. Lenda pun dahulu adalah salah seorang mangsa jerawat . Lenda google semua produk yang boleh menghilangkan jerawat dengan cepat. Dan bila kawan rekemen kan memang laju la membeli tanpa usul periksa produk yang di gunakan itu adalah bahan terlarang dan bayak bahan kimia. Yea la siapa yang nak muka bergunung ganang kan??

Nak keluar dating nahh hamik ko..pakai mekup tebal 10 inci..tapi even pakai mekup 10 inci pun. Jerawat still nampak berbukit..serius malu sangat tau.Nak- nak yang lebih menyedihkan, seminggu sebelum hari bahagia lenda (bernikah) jerawat naik mcm di curah tar jalan dekat muka.. Mase itu hanya Allah sahaja yang tahu perasaan lenda.

Siap mintak mak andam mekup coverkan jerawat yang tengah aktif.. dan lenda pesan dekat cameraman supaya edit pic lenda nanti tak nak bagi nampak jerawat yang mcm perumahan mampu milik yang sedang di bina..

Sebelum Lenda terangkan 3 cara atasi jerawat batu yang berkesan mari kita fahami apa itu jerawat dan puncanya.

 

Apa itu Jerawat

Jerawat adalah sejenis radang pada kulit yang biasanya muncul di wajah dan belakang badan, dengan bentuk kecil dan berisikan lemak di dalamnya. Jerawat menyebabkan kulit menjadi tidak halus dan menyebabkan hilang keyakinan diri untuk muncul di khalayak ramai.


Punca Utama Jerawat Batu

1) Hormon tidak stabil
Hormon yang tidak stabil adalah punca utama jerawat ini kerana ia akan membuatkan minyak di bawah kulit kita menjadi terlampau aktif dan mengakibatkan pengeluaran minyak yang banyak. .

2) Minyak yang berlebihan
Minyak ni akan melalui liang folikal atau liang bulu roma dan menyebabkan liang ini mengembang apapbila terlambau banyak minyak melaluinya.

3) Blackhead & Whitehaed
Perkara diatas menyebabkan  pembentukan whitehead dan liang pori yang besar akan menyebabkan pembentukan blackhead. Jadi bergantung pada saiz pori- pori anda.

Kemudian, bakteria (salah satu punca jerawat juga) akan masuk dan menyebabkan Benjol yang bengkak dan berwarna merah. Benjolan minyak yang banyak atau besar akan mengakibatkan jerawat semakin membesar.

Ada beberapa faktor lain yang menyebabkan masalah jerawat diantaranya ialah :- 

  • Allergi
  • Pemakanan
  • Stress
  • Alat Solek
  • Kebersihan

“Rasa macam tak nak keluar rumah sejak ada jerawat batu ni, besar pula tu, bernanah. Sedihnya!”

Itulah monolog dalaman para wanita yang sering dicemburui oleh keadaan sekeliling mereka sehingga berlakunya jerawat batu.  Keadaan sekeliling termasuklah faktor-faktor yang menyebabkan pertumbuhan jerawat yang tidak diundang itu adalah suasana tempat tinggal atau bilik yang berhabuk, pemakanan yang tidak seimbang dan tidak terkawal, kelenjar minyak kulit, terdedah kepada cahaya matahari dan lain-lain lagi.

Ada beberapa petua yang boleh di guna pakai untuk menghilangkan jerawat batu. Lenda akan share sedikit petua orang dulu-dulu untuk masalah jerawat batu.

  1. Campuran Baking Soda Dan Perahan Lemon

Baking soda dan lemon yang dicampur mempunyai manfaat dari segi membaiki kulit dan menyeimbangkan kadar pH.  Baking soda yang dikenali sebagai sodium bikarbonat sebenarnya tidak bahaya dan tidak mempunyai racun.  Ia mengandungi natron yang berfungsi sebagai zat pembersih atau pencuci.  Ia berperanan menyingkirkan kotoran dari kulit dan membersihkan kulit.  Lemon juga bertindak sebagai detoksifikasi terhadap kulit dan menyalurkan vitamin dan mineral berzat kepada kulit muka.  Anda boleh amalkan mencapurkan soda bikarbonat dengan perahan lemon, ia akan kelihatan berbuih-buih setelah digabungkan dan anda boleh menyapu ke wajah anda secara rata.  Bagi anda yang tidak biasa melakukannya, anda akan berasa sedikit pedih pada mulanya.  Ia adalah tindak balas kedua bahan tersebut dan tidak perlu dibimbangkan

  1. Amalkan Makan Sayur Peria

Betulkah dengan memakan sayur peria, jerawat batu akan hilang? Ya. Sayur peria yang pahit ini mempunyai pelbagai manfaat terhadap tubuh badan dan wajah.  Peria sangat terkenal dengan kepahitannya dan tidak semua orang dapat bertahan memakannya.  Tahukah anda, peria mengandungi kandungan vitamin C, B1, B2, B3, zat besi, asid folik, beta karoten dan lain-lain lagi mineral?  Fungsi utama peria dalam perubatan dan pemakanan adalah untuk membuang darah kotor bagi penyakit bisul, kulit, jerawat dan sebagainya.  Memakan peria sangat membantu dalam menyingkirkan minyak-minyak kelenjar yang kotor di dalam kulit muka dan memudahkan jerawat batu dihapuskan tanpa disedari.

  1. Menggunakan Ais Batu

Menghilangkan jerawat batu dengan cepat dan berkesan juga sangat efektif dengan penggunaan ais batu.  Ais batu yang bersifat dingin melawan sel-sel kulit yang rosak dan mati dalam menghasilkan kulit baru dan membuang jerawat batu di muka.  Caranya sangat mudah, anda hanya perlu menampalkan sahaja ais batu ke wajah anda selama yang boleh sehingga ais batu tersebut cair.  Sejuknya! Tapi itulah yang boleh buatkan jerawat batu dihapuskan dengan cepat dan berkesan.

  1. Tidur Tanpa Mekap

Setiap malam sebelum tidur, pastikan muka anda bebas dari segala kosmetik dan mekap.  Pastikan setiap permukaan wajah anda benar-benar bersih dari kotoran atau habuk-habuk bedak yang melekat ke dalam pori-pori kulit wajah anda.  Malam adalah waktu dimana kulit wajah akan berehat dan memberi ruang untuk folikel kulit menghasilkan oksigen dan merawat wajah secara semulajadi.  Sekiranya mekap tidak dibasuh, kulit akan tersumbat dan tidak mendapat oksigen yang secukupnya, malah akan menyebabkan jerawat makin besar dan bertambah.

  1. Menggunakan Lidah Buaya Atau Aloevera

Jerawat batu adalah jerawat yang mengandungi sisa atau kotoran wajah yang degil dan sukar untuk dihapuskan.  Tumbuhan seperti lidah buaya mempunyai saponin yang merawat dari dalam kulit dimana ia membunuh bakteria dan antrakuinon yang berfungsi sebagai regenasi kulit dalam proses pemulihan kulit seperti memudarkan parut dan noda hitam serta membaiki kulit yang kemerahan disebabkan jerawat.  Lidah buaya atau aloevera boleh dijadikan sebagai masker muka.  Anda hanya perlu lumurkan sahaja potongan pokok lidah buaya di wajah sebagai masker dan biarkan ia sehingga kering.  Anda boleh lakukannya secara berulang.  Lama kelamaan hasilnya akan terserlah.

Patua yang Lenda kongsikan ini adalah untuk luaran..akan tetapi kita perlulah mengambil supplement untuk penjagaan dari dalaman.

3 CARA YANG  BERKESAN  UNTUK  MENGATASI JERAWAT BATU DENGAN PANTAS

Langkah Pertama : Menstabilkan Hormon

Untuk anda yang sudah lama hadapi masalah jerawat batu, sampai masa untuk anda atasi puncanya yang sebenar iaitu hormon tak stabil kerana ia menyebabkan jerawat kerap tumbuh.

Minyak borage boleh membantu untuk menstabilkan hormon dan Ia boleh didapati dalam bentuk supplemen. GLA Complex dari Shaklee adalah pengeluar supplemen minyak borage yang terbaik dan ianya mudah di makan kerana dalam bentuk softgel.


Langkah Kedua: Pengambilan Vitamin C

Vitamin C bertindak sebagai antioksidan yang melawan radang pada kulit. Contoh radang ialah jerawat. Selain mengecutkan jerawat dengan cepat, Vitamin C juga memutihkan kulit dengan selamat dan menghasilkan sintesis collagen secara semulajadi. 

Vitamin C yang menggunakan teknologi Sustained Released akan membuatkan tubuh menyerap lebih banyak vitamin C. Dengan ini hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu merawat  dan mengelakkan jerawat dengan selamat secara semulajadi.

 

Langkah Ketiga: Krim Semulajadi

Krim dari herba semulajadi adalah selamat untuk kulit. Herbal Blend Cream – Krim Herba Semulajadi dari Shaklee iaitu Herbal Blend Cream boleh mengecutkan jerawat batu dengan pantas. Selain itu ia juga boleh menghilangkan parut akibat jerwat. Picit dan sapi saja Herbal Blend pada jerawat batu. Ingat jangan sesekali tekan jerawat sebab ia kan menjadikan jerawat lebih teruk.

 

Shaklee Menjamin Keselamatan Tanpa Tandingan untuk semua produk keluarannya:

Beberapa senarai TIDAK Shaklee:

  • TIDAK Mengandungi Paraben
  • TIDAK Mengandungi Triklosan
  • TIDAK Mengandungi Phthalates
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
  • TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
  • TIDAK Mengandungi Glikol
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
  • TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
  • TIDAK Mengandungi Ammonia
  • TIDAK Mengandungi Sodium Hidroksida
  • TIDAK Mengandungi Butyl Cellosolve
  • TIDAK Mengandungi Formaldehyde
  • TIDAK Mengandungi Bisfenol-A
  • TIDAK Mengandungi Petroleum Distillates
  • TIDAK Mengandungi Toulene
  • TIDAK Mengandungi Peluntur Warna
  • TIDAK Mengandungi Bahan Perisa
  • TIDAK Mengandungi Pewarna
  • TIDAK Mengandungi Lemak Trans
  • TIDAK Mengandungi Pemanis Tiruan
  • TIDAK Mengandungi Dakwat Toksin
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan terlarang

Testimoni Hilang Jerawat

Berapa lama baru Nampak kesan?? Kesannya bergantung pada keadaan wajah anda tetapi kesannya boleh dilihat seawal 2-4 minggu pengambilan yang konsisten.

Jika di ambil secara konsisten dan anda akan terkejut dengan hasilnya. Percayalah.

 

Harga Set Jerawat

Saya offer dengan harga MAMPU MILIK untuk kesan OPTIMUM.

Anda boleh mulakan produk mengikut masalah utama. Tidak perlu ambil full set jika kekurangan budget.

Harga termasuk POS.

Pertanyaan/ Order

 

Boleh Whatsapp lenda +60197527524 untuk harga dan konsultansi terbaik 😊

  • Konsultansi terbaik dengan ilmu yang cukup.
  • Cadangan berdasarkan punca sebenar dan tahap masalah yang dihadapi
  • Tips dan info Kecantikan yang terbaik
  • Customer service terbaik boleh sentiasa Whatsapp saya untuk sebarang pertanyaan

Lenda

Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945

SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524

FB : Ummie Qisya Ziyad

IG : ummiegojes

 

COD | Bandar pontian, Gelang Patah, Skudai, Nusajaya, Iskandar Puteri , kulai sehingga ke Johor Bahru & Singapore

 

Continue Reading

CARA MENGHILANGKAN JERAWAT CEPAT DAN BERKESAN DENGAN BAHAN SEMULAJADI

Assalamualaikum semua di luar sana…masih tercari2 untuk kesihatan luar dan dalam???..jom baca artikel di bawah ini…semoga ia bermanafaat untuk anda semua..

Set Kecantikan dan Kesihatan Shaklee

Set Kecantikan Shaklee salah satu set yang famous dan hot item tau. Sehinggakan salah satu produk dalam set ni pernah kehabisan stok selama setahun.. Dahsyat sangat pencinta set kecantikan shaklee ni kan.

 

Set Kecantikan Shaklee?????

Set kecantikan Shaklee??? Apa tu??Ada yang pernah cuba tak set kecantikan shaklee ni?? haa kalau dah pernah cuba mesti tau penangan set ni kannn. Malah kalau kita nak cantik bukan tu sahaja, kesihatan kita yang lain pon akan turut memberi kesan positif sekali. Jadi, sebab tu la semakin ramai pengguna tegar Set kecantikan Shaklee ini termasuk Lenda sendiri.

Ok jom Lenda kenalkan apa itu set Kecantikan Shaklee yang Awesome, Ada beberapa produk yang terkandung dalam Set Kecantikan Shaklee ni. Kalau boleh ambil satu set semua dah dapat benefit dah kan. Banyak kebaikan dia tau.. ok jom tengok apa yang ada..

1) Sustained Release Vita-C Plus 

2) Vita E Complex 

3) B-Complex

4) ESP Soy Protein Isolate Powder

 

Lenda huraikan 1 per 1 yea kelebihan 4 vit yg kat atas ni yea..

1) Sustained Release Vita-C Plus 

-Tubuh kita memang memerlukan vitamin C dalam menjalani kehidupan seharian yea. Lagi-lagi  yang memang menjaga kesihatan dan kecantikan kulit.. yela kalau selalu selsema ke demam ke memang salah satu tanda kita kekurangan vitamin C

-Dekat luar sana pon ramai yang menjual vitamin C.. tetapi korang kena kaji duhulu vitamin C yang korang ambil tu macam mana kelebihan dan bahan-bahan yang terkandung dalam vitamin C tu ok.. Macam Lenda sendiri, alhamdulillah memang ambil Sustained Release Vita-C Plus dari Shaklee ni jee sejak dari 2013.

-Kelebihan dekat kulit kita sendiri mestilah kulit lebih cantik..hihi.. Siapa dah makan Sustained Release Vita-C Plus ni tau la kelebihannya kan.. alhamdulillah..

-Sustained Release Vita-C Plus ni merangsang pembentukan kolagen tau.Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.  Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik. Haa.. ni sangat bagus untuk kesan jangka masa panjangkann..

-Sustained Release Vita-C Plus ni jugaklah yang membantu kulit Lenda lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Kalau nak tau pigmen ni la penyebab utama kejadian jeragat, mesti kena ambil Vitamin C ni hari2 untuk kurangkan jeragat tu.

 

2) Vita E Complex 

-Vitamin E kebanyakannya mesti ada dalam produk penjagaan kulit dan rambut betol tak? Jadi memang patut la ramai yang ambil Vita E Complex dalam supplement harian  untuk penjagaan kulit kita.

-ha. Kalo korang nak tahu. Sebiji kapsul Vita E Complex ni sama dengan 1kg benih gandum + 500ml minyak safflower + 8KG bayam dan 500g badam.. sangat woww kann.. Lenda tak mampu nak makan 8kg bayam..hihi.. jadi ini alternatif kita  untuk dapatkan khasiat dari sayuran dan tumbuhan kan..

-Kalau nak tahu, pengambilan Vita E Complex sebiji sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, acne dan bintik penuaan tau. Selain itu, ia mampu memulihkan tekstur kulit kita dan ton muka, dada dan otot peha..

-Kalau wanita berhijab lagi2 terdedah dengan sinaran matahari memang membantu sangat kurangkan ton muka tu kan.. Eh lelaki pon sama ye.. yang bagusnya Shaklee ni dia membantu pulihkan ton warna satu badan tau. Tak ada lah badan tu berbelak belak kata orang johor.

-Haaa ni mesti ramai orang gembira.. sebab Vita E Complex ni jugak boleh membantu memperbaiki parut. Kalau ibu mengandung pulak ada kesan stretch mark pon memang bagus untuk ambil Vita E Complex ni. Selain kita makan, Vita E Complex ni juga boleh sapu terus pada kesan parut/jeragat/stretch mark.. 2 in 1 ok.

3) B-Complex

-Vitamin B – Complex antara vitamin yang menjadi pilihan Lenda sekarang.. hihii.. Sebab vitamin B – Complexni ada asid folic yang sangat penting untuk semua wanita.. Lagi-lagi buat mereka yang sedang mengandung. Lenda akan kongsikan vitamin apa yang diperlukan semasa mengandung ok, untuk artikel yang akan datang yea.

-Orang kata kalau kita stress wajah kita akan cepat berkedut kan? haa dekat sini B – Complex bantu untuk melawan tekanan. Ia memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia. B juga untuk beauty.. we want beauty! we want beauty..heee

-B – Complex juga membantu kulit daripada cahaya matahari. Kalau nak tahu, salah satu punca kulit kusam adalah kerana terlalu banyak terdedah pada sinar uv. Kulit ni kalau dah kusam, memang ambil masa lama la kann nak pulihkan balik..

-Selain itu, B – Complex juga membantu dalam melancarkan perjalanan darah. Kita semua tahu kan perjalanan darah yang baik akan menampakkan wajah lebih muda. Sebab tu lah kalau yang rajin buat rawatan muka atau facial tu, rawatan terakhir yang tukang urut tu akan buat ialah membantu merangsang perjalanan darah.

4) ESP Soy Protein Isolate Powder

-Ramai yang kenal ESP ni tau. Antara produk hot yang menjadi kegemaran ramai. Sebab ESP ni bukan sahaja untuk kecantikan, malah untuk kurus pon boleh haaa. Lenda dan suami memang peminat setia ESP sejak kami mengenali Shaklee dari 2013.

-Esp ni buat kulit kita remaja tau..haaa siapa yang tak suka kann..Ia merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

 

ok Gojes…u ols dah tau kebaikan setiap vit kan..so yang bawah nie pulak Lenda nak belanja testinomi set kecantikan shaklee..

 

PSST:// Diingatkan juga jangan laa ambik sebarang product yang takde KKM..tengok keratan akhbar tu..ape dah jadi pada adik tu..kesiannn!

Sekiranya anda tidak pasti untuk memilih untuk mengambil set kecantikan shaklee, Konsultansi adalah percuma. Dan selepas pembelian anda layak untuk mendapat konsultansi secara esklusif dan tips yang berguna daripada Lenda.

 

 

Lenda

Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945

SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524

FB : Ummie Qisya Ziyad

IG : ummiegojes

 

COD | Bandar pontian, Gelang Patah, Skudai, Nusajaya, Iskandar Puteri , kulai sehingga ke Johor Bahru & Singapore

Continue Reading

Cara Merawat Resdung Dengan Cepat Dan Berkesan

Cara Merawat Resdung Dan Jerawat Batu Dengan Cepat Dan Berkesan

RESDUNG…merimaskan kita betol tak??.. kalo kita dah ada resdung ni tak boleh makan seafood, tak boleh sejuk-sejuk, tak boleh tempat berhabuk sikit dan tak boleh macam-macam la kan.. salah sikit je, terbersin tak berhenti kan..mula la hidung merah merah dan gatal.

Senang dan mudah sebenarnya untuk mengatasi masalah resdung ini.Salah satu cara nak mengatasi resdung dengan cara yang mudah ialah dengan pengambilan suplemen.jom baca artikel serba sedikit tentang resdung nie yang jahat u ols jika kita tidak bendung dari awal.

Cara Merawat Resdung Dan Jerawat Batu Dengan   Alfalfa, Vit C & B Complex

Resdung adalah salah satu  penyakit yang berterusan dan bepanjangan jika tidak di rawat. Ia juga akan menyebabkan jerawat batu yang bernanah tumbuh dimuka dan belakang badan. Jika tidak dirawat dengan cepat, ia akan menyebabkan kerosakan yang teruk pada bahagian dalam dan luar muka. Oleh itu, salah satu cara untuk merawat resdung adalah dengan Shaklee. Supplement atau vitamin Shaklee yang dapat merawat masalah resdung adalah terdiri daripada beberapa jenis iaitu  Alfalfa, Vitamin C, dan B Complex.

Apa Itu Resdung

RESDUNG merupakan sejenis penyakit hidung yang terjadi akibat radang pada membran sinus. Sinus ialah rongga dalam tulang muka yang mengandungi idara dan permukaannya diselaputi mukosa (kulit yang mengeluarkan mukus atau hingus). Mukosa mengeluarkan hingus dalam dalam keadaan biasa (fisiologikal) dan hingus ini mengalir keluar dari sinus melalui lubang kecil dinamakan “ostium” ke dalam rongga hidung. Apabila “ostium” tersumbat, hingus terkumpul dalam sinus dan keadaan ini mengundang kehadiran kuman yang akhirnya boleh membanwa lepada terjadinya resdung. Apabila kita resdung akan datang masalah jerwat sekali.


Punca Resdung

Ada beberapa punca resdung , ada yang alahan kepada jenis makanan tertentu, habuk parasit (demodex) dan kutu. Apabila anda mengalami alahan, daging yang bertindak sebagai penapis udara didalam hidung akan membengkak. Seterusnya, ia menyebabkan pergerakan udara tidak dapat dikeluarkan. Jika udara itu tidak dapat keluar, ia tentu terkumpul di dalam itu. Kesannya, kulat akan tumbuh dan kawasan dalam hidung menjadi semakin membengkak.

Selain itu juga punca resdung yang tidak ramai orang sedar dan tahu adalah kerosakan atau sakit gigi di bahagian gusi atas. Kuman atau bakteria yang berasal dari kerosakan atau sakit gigi boleh merebak dengan mudah ke rongga sinus dan menyebabkan resdung. ianya terjadi kerana kedudukan gigi gusi atas amat berdekatan dengan rongga sinus. Rongga sinus yang terdapat di dalam tulang pipi (dikenali sebagai maxillary sinus) merupakan rongga yang paling kerap mendapat sinutisis akibat kerosakan gigi.

Tanda-Tanda Resdung

Tanda-tanda resdung selalunya adalah berbeza diantara individu dan individu yang lain. Tetapi ada beberapa tanda-tanda spesifik yang sering muncul pada pesakit resdung:

Gatal-gatal di kawasan muka —hidung, kawasan di sekitar hidung, dahi, mata, telinga, lelangit dan tekak— yang teruk.

Hidung kerap berair walaupun tidak selsema.

Kerengsaan hidung, dalam tekak dan telinga.

Pening kepala.

Hidung tersumbat dan berbau busuk

Kerap bersin terutamanya diwaktu pagi

Rasa berat muka atau sakit terutamam di kawasan antara mata.

Kebiasaanya tanda- tanda resdung akan muncul selepas kita mengambil makanan laut, makanan yang diperam(belacan, cencalok dsb) atau berMSG (ajinomoto). Terdapat juga bahan kimia pengawet yang boleh merangsang resdung. Pada waktu pagi, pada cuaca terlalu sejuk (atau keadaan berhawa dingin) dan di tempat-tempat berhabuk.


Petua Mengurangkan Masalah Resdung

* Bagi pesakit yang mempunyai alahan hidung disyorkan agar tidak menggunakan penyapu untuk membersihkan rumah, tetapi gunakan vakum atau mop

* Elakkan makanan yang boleh menyebabkan alahan kepada masalah resdung

* Setiap individu alah kepada makanan yang berlainan terutamanya ramai orang yang tidak boleh memakan makanan laut yang kaya protein atau belacan

* Banyakkan berehat. Berbaringlah mengikut keselesaan anda dan membuatkan anda bernafas dengan lebih baik kerana ia berupaya melegakan resdung

* Hirup sup atau cecair yang panas dan banyakkan minum  air kosong.

* Lap muka anda dengan menggunakan tuala yang dibasahkan dengan air suam ataupun melakukan pernafasan wap

* Jangan menggunakan semburan hidung dekongestan lebih dari tujuh hari. Jika tidak, bengkak di dalam sinus akan menjadi lebih teruk selepas anda memberhentikan penggunaannya.

* Bilas saluran sinus menggunakan larutan salina yang boleh didapati di farmasi

* Berbincanglah dengan doktor anda sebelum mengambil ubat demam kerana sesetengahnya boleh memburukkan gejala resdung ataupun menimbulkan lain-lain masalah.


Antara Vitamin yang dicadangkan untuk menggantikan rawatan resdung dari Shaklee ialah :





1) Vitamin C 

– Berfungsi sebagai agen meningkatkan sistem imunisasi badan dan juga sebagai anti-oksidan.

– Ia bertindak sebagai antihistamin juga menstabilkan pengeluaran histamin dari tubuh. Malah ia mampu Meningkatkan fungsi T-cell dan Macrophage (fungsi sitem pertahanan badan, sel darah putih)

2) B complex 

– Berfungsi membantu dalam sistem pertahanan tubuh dan saraf serta vitamin anti stress dan menstabilkan hormon.

– Mengandungi sumber B yang lengkap termasuk B6 yang penting dalam pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan menguatkan antibodi badan. Juga membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati.

3) Alfalfa

-Dapat membantu mengurangkan keradangan dan gatal-gatal kan TETAPI  (alfalfa tidak boleh diambil oleh mereka yang menghidap SLE iaitu penyakit antibodi berlebihan dalam badan)

– Mampu mengatasi keradangan atau sakit yang disebabkan keradangan tersebut. ia juga kaya dengan sumber klorofil yang juga membantu dalam mengurangkan keradangan akibat dari eczema, resdung, gegata dan allegik.

Lenda

Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1280945

SMS/Whatsapp/call | 019 752 7524

FB : Ummie Qisya Ziyad

COD | Bandar pontian, Gelang Patah, Skudai, Nusajaya, Iskandar Puteri sehingga ke Johor Bahru & Singapore

Continue Reading